Beacony cennym źródłem informacji

Pierwsze firmy i instytucje zaczęły już testować możliwości beaconów. W połowie zeszłego roku, Facebook rozpoczął wysyłkę darmowych urządzeń tego typu swoim partnerom handlowym w USA. W Polsce próbne wdrożenia przeprowadzono między innymi w jednym z poznańskich centrów handlowych. Warto przy tym podkreślić, że Polacy stworzyli kilka prężnie działających firm zajmujących się produkcją i rozwojem beaconów, a media (w tym zachodnie) zaczęły nazywać Polskę doliną beaconową.

Obecnie technologia ta wykorzystywana jest do śledzenia zachowań konsumentów oraz przesyłania im dobrze sprofilowanych treści – od ofert promocyjnych niedostępnych inną drogą, do wskazówek umożliwiających szybsze nabycie poszukiwanego towaru, chociażby przekąsek i napojów na koncertach czy wydarzeniach sportowych.

Beacony pozwalają również zdobyć informacje na temat tego, jak klient przemieszcza się w sklepie i w których miejscach zatrzymuje się najdłużej. W niedalekiej przyszłości, beacony mogą zostać wykorzystane chociażby do tego, by kierować dobrze dobrane oferty użytkownikom portali społecznościowych. Jeśli osoba posiadająca konto w serwisie odwiedziła sklep wybranej marki, w „news feed" mogą pojawić się reklamy zachęcające do nabycia produktu lub usługi w atrakcyjnej cenie.

Nie wiadomo jednak jeszcze, jak konsumenci odbiorą szersze wykorzystanie beaconów. Istnieje ryzyko, że nie będą chcieli dzielić się chociażby dokładnymi informacjami na temat swojej lokalizacji. Beacony mogą zatem nie ujawnić swojego pełnego potencjału 2016 roku.

– Beaconom warto się przyglądać i opracować strategię ich wykorzystania, którą wdroży się we właściwym czasie – mówi Dominik Walknowski, Tech & Innovation Unit Director, Edelman Polska.

Źródło: http://www.isbhandel.pl/2016/01/14/beacony-cennym-zrodlem-informacji/